Hämtat bilen och shoppat!

Äntligen hemma igen!

Efter jobbet skyndade jag mig o hämtade bilnyckeln o sedan åkte jag buss o hämtade våran bil som varit hos Holmgrens denna vecka. Vi har fått den omlackerad för tredje gången. Hoppas att det ser bra ut nu!

Efter jag varit där blev det en sväng till A6. Shopping, shopping!

Köpte

• En lång rosa, svart randig stickad tröja
  • Svart lång stickad tröja
  • Tre par skor
  • Leggings

Den randiga stickade tröjan från H&MDen svarta stickade tröjan från H&M
Mina nya skor!

Kaos natt med katt!

Vilken natt det varit inatt, helt kaos!

Jag hade ju tänkt att komma i säng i tid igår, tror ni det gick? Nej! Gick o la mig vid tolv tiden, o när jag väl somnat kommer en katt o springer rally över sängen. Älskade sambo får slänga ut honom ur sovrummet. Vaknade efter ett tag igen, men vet inte vad anledningen var då. O sen vaknade jag ytterliggare flera gånger, bland annat att jag hör katten spyr utanför. Stackars liten! O sen efter det kommer han in i sovrummet o springer rally över sängen igen. Måste vara Whiskas maten som gör att han får sånna ryck. Riktiga sockerkickar. När vi köper den dyra maten på djursjukhuset är han lugn om nätterna.
O några sekunder senare ringer alarmet klockan 6.15, jag tror inte det är sant för jag har inte hunnit sova många timmar!

Nu är jag på jobbet. O det är full rulle. Men nu ska jag äta lite lunch! Gott.

Ha en fin dag alla!

Första arbetsdagen avklarad!

Jag är helt slut, hade glömt att man blev så trött av att jobba. När jag kom hem idag efter jobbet satt jag mig i soffan, åt en macka o drack lite juice. Tittade på 2½Män, men jag somnade i reklampausen o vaknade två timmar senare. Känner mig helt slut.
Imorgon börjar jag klockan 7.20, hur ska jag klara av att stiga upp ur sängen??

Ikväll fortsätter jag att slappa framför tvn. Har Harry liggandes här bredvid mig. O en sak till innan jag avslutar, jag trivs kanon bra i mitt korta hår :)

Klippt håret kort!

Idag har det hänt något stort för mig! Jag har klippt håret kort :) Trivs jätte bra än så länge. Hoppas att det håller i sig! Min frisör klippte av ca 25 centimeter :)

Imorgon börjar jag jobba, vill inte! Har ingen lust alls att ställa alarmet o kliva upp ur sängen. Önskar jag fick vara ledig ett tag till.
Sitter nu o drömmer tillbaka då vi bodde i Mexico. Vill tillbaka!!! Älskar det landet o jag vill dit NU med en gång! Saknar solen, havet, människorna o den super goda maten. Vill ha TOSTADAS!!!!! Saknar även all shopping o alla underbara butiker :)

Delar nu med mig av lite bilder från Mexico tiden!

Jag på Isla Mujeres i MexikoKalle på Isla Mujeres
Vi på Isla Mujeres

Spelkväll!

Nu börjar min semester verkligen närma sig sitt slut! Suck o pust. Imorgon är min sista lediga dag sen drar allt igång igen på torsdag. Längtar inte alls, varför går det alltid så fort när man är ledig.

Idag har varit en bra dag. Klockan två kom Alex o Marie o hämtade mig så åkte vi hem till Marie. Alex lagade god mat som vi åt sen när det kommit lite fler tjejer.
När vi ätit spelade vi lite spel, så roligt!

Resten av kvällen blir lugn. Sitter nu o väntar på att Kalle ska komma hem, leker lite med PhotoShop medan jag väntar.

Ha en go kväll allesammans!

Kanotutflykt!

Igår kom vi hem efter att ha varit ute i "vildmarken" i ett dygn!
Vid två tiden träffades vi vid Chikci Mama o åt lite mat. Sen bar det iväg mot kyrkekvarn där vi skulle paddla.
Vet inte hur långt vi paddlade men det blev en bit,  efter några timmar hittade vi en bra campingplats. Då satte vi upp tält o elden tändes så vi skulle kunna grilla, vi drack lite alkohol med :) Var sååå otroligt mysigt älskade vänner!

Mitt i natten fick vi idén att ta ett nattdopp, o jag som är lite skraj för det mesta i skogen tyckte inte alls det var speciellt kul att doppa sig när det var kolsvart ute o man kände äckliga slajmiga pinnar på botten, så det blev ett snabbt dopp sen var jag på land igen :)

När vi dagen efter vaknade åt vi lite frukost o packade ihop alla grejer o satte oss i kanoterna igen o började paddla hemmåt. Vi hade haft sån himla tur med vädret tills dess, då började det spöregna, men det gjorde inte så mycket eftersom vi var på väg hem.

När vi kommit hem till Jönköping var vi några som var lite hungriga så vi åkte till Max o åt!

O gissa vad.... när jag kom hem hade jag TVÅ fästingar på mig! Jag fick sån panik, är så rädd för sånna äckliga djur. Men Kalle fick bort dom. Har aldrig haft någon fästing innan. Så detta var första gången!

Bilder från Kanotutflyckten

Ångest!

Idag har varit en relativt lugn dag!
Sov till halv ett o det var sååå skönt. Sen så har vi städat lite, tvättat o varit på A6.
Börjar få sån ångest nu att semestern snart är över, varför går tiden så fort? Men jag har det ändå rätt bra, börjar med tre fridagar, så börjar jobba först på torsdag nästa vecka!

Längtar tills imorgon! Då ska vi iväg ett gäng på 10 personer och paddla kanot o övernatta någonstans i skogen. Kommer nog bli hel skoj tror jag!

Åter igen på söndag, då berättar jag hur vi haft det!

Sköt om er kära läsare!

Pimp My Bike slutfört!

Nu är min cykel färdig! O den är så fin!

Ska försöka hitta några dekaler att sätta på den, märket på den kommer att bli M ST☆R.

Har varit väldigt roligt att fixa om cykeln,
o tack Kalle älskling för att du hjälpt mig. Utan dig hade den inte alls blivit lika fin, jag hade inte ens fått ihop den igen ;)

Här kommer några bilder.
Check This Out!

Före
Cykeln som den sett ut! Harry gillar den ;)

Efter
Kolla så fin den blev! :)

Nu vill jag gärna veta vad ni tycker! Skriv kommentarer! :)

Campat o tittat på bla. Lena Ph o Orup i Eksjö!

Nu har  vi kommit hem efter en camping tur igen! :)
Igår åkte vi till Eksjö o bodde i vårat tält där på campingen. Vi hade biljetter till Lena Ph o Orup som skulle spela där. Var även en del andra artiser som uppträdde innan. Bland annat Sigge Hill och Caroline Af Ugglas! Men större delen av när de sjöng befann vi oss i öltältet! :)

Några bilder från igår!

Vi innan vi gick in!

Lena på scen :) Lena o Orup :)

Fick ta en bild på Caroline Af Ugglas!

Eksjö och spelkväll med tjejerna!

Igår var vi i Eksjö för Kalle skulle tävla. Det är O-ringen där!
Det gick väldigt bra för honom. Så duktig så :)

På kvällen åkte jag hem till Marie, det var spelkväll! Så trevligt :) Tack brudar för en trevlig kväll!

Idag ska vi till Eksjö igen, Vi ska tälta där o ikväll blir det fest, förmodligen ska vi på Lena Ph o Orup! :)

Återkommer senare hur det var och blev! :)

Övernattning i tält, Nordstan och Liseberg!

Nu har jag varit dålig på att skriva här på ett par dagar. Skärpning!!!!

I söndags åkte jag och Kalle iväg till Marstrand som ligger lite norr om Göteborg, alldeles vid havet. Vi bodde i tält på en camping där. Det var mysigt, var så länge sen sist som man sov i tält.
Vi grillade och drack lite gott till de. Sen spelade vi Skip-Bo, gissa vem som vanna alla tre omgångar? Ja jag såklart! :)
Jag i tält  Kalle grillar Jag blandar skipbo korten

På måndagen när vi vaknade åt vi lite frukost och plockade sen ner vårt tält , spelade minigolf o då vann jag också ;) Sen åkte vi o tittade lite i hamnen i Marstrand, efter det åkte vi in till Göteborg o gick lite i Nordstan, jag köpte några tröjor o linnen!
En bild på när jag utklassar Kalle Kalle får spö :)

Vi åt middag på Jensens o sen åkte vi till Liseberg. Var o tittade lite på Lotta på Liseberg. Och vi provade på den nya åkattraktionen, Hanghai, den var helt okej.
Kvällen på Liseberg avslutades med Balder, Älskar den :) Och sen satt vi oss i bilen o brummade hem igen!
Lotta på Liseberg kameran som filmade oss ibland ;)

Pimp My Bike, montering påbörjad!

Idag har vi varit i Flisby igen!

Vi har varit o hämtat min cykel. Har tyvärr inte hunnit få alla delar jag blivit sponsrad med av Percykel ännu. Men de kommer förhoppningsvis på måndag! Men vi har monterat ihop en del på cykeln nu ändå.

Vi hade med oss Harry idag också så han fick vara ute o gå lite i det gröna. Och bjudna på mat blev vi där med, o jag fick även lite vin till matern o likör sen till kaffet :)
Ikväll blir det bio, men först en sväng till kaffe Paus!

Här är en bild på hur cykeln ser ut i nuläget! :) Vad tycker ni??

Cykeln nästan klar!  :)

"Pimp My Bike" snart klart!

Idag har vi varit i Flisby hos Kalles pappa igen.
Nu är cykeln riktigt fin. Lila o härlig! Vi hann med att spraya på klarlack idag med, så imorgon ska vi dit och hämta hem den o montera ihop den igen :)

Här bjuder jag på en bild på hur den ser ut just nu där den hänger och torkar! Nå vad tycks? ;)

Så ser min cykel ut för tillfället! Snart klar :D

"Pimp My Bike" pågår för fullt!

Här hände det grejer ska ni veta!

Idag har jag slipat hela cykeln. Och vi har varit i Flisby, jag lånade Kalles pappa Sunes garage, idag la vi på grundlacken, ska dit imorgon igen och lägga på färgen cykeln kommer att ha sedan, lila metallic ;) Jag hoppas att det kommer bli bra.
Längtar så tills den är klar!

Här är några bilder från dagen!

Jag slipar cykeln!

Fixar till med sandpapperCykeln med grundlacken!

Projekt "Pimp My Bike" igång!

Nu har jag börjat på med projektet att göra om min gamla cykel.
Har idag plockat isär den och tvättat några delar med svinto. Kommer bli så kul när den blir klar, kan inte bli värre än hur den har sett ut!
Och jag har tur, jag är sponsrad av Percykel o Sport i Forsa! ;)

Delar nu med mig av några bilder från dagen!

Cykeln som den sett ut! Harry gillar den ;)
Nästan alla delar bortplockade

Jag

Sista Minuten Resa Sökes!!

Om ni undrar vad vi gjorde igår så ska jag berätta det nu!

Vi lagade god mat och Kalle fixade en tårta som blev god. Sen ville Kalle prova på någon "nybörjar Wiskey" på Pipes of Scottland. Men när vi väl kom dit var det stängt på tisdagar. Så himla typiskt! Men då gick vi till Piren istället och hamnade inne på saltkråkan. Där beställde jag en Bacardi Breezer och Kalle fick nöja sig med en öl istället för whiskey! :)
När regnet kom gick vi hem.

Har suttit och letat efter sista minuten resor, men alla är ju så gräsligt dyra. Har även kollat efter weekend resor med RyanAir, men det finns inga resor till vettiga priser där heller :'( Vill åka iväg!!!! Så vi får se om vi får tag i något eller om vi blir hemma hela semestern!

Nu tycker jag att det fina vädret som jag hade betällt till mig semester bör komma snart! Det är över en vecka försenat nu.

Fika, filmtittande och kusin besök! :)

Nu när jag har semester kan jag bli ganska dålig på att uppdatera! Men ska försöka hinna med så gott jag kan.

Igår var vi en sväng till ett väldigt mysigt café som ligger ganska högt upp o man har utsikt över Jönköping o Vättern. Vi åt en varsin räkmacka, dom var super goda.
Vi var även en sväng på A6, där jag handlade några linnen och dukar. Dukarna är jätte fina och köpta på Hemtex, det finns väldigt många olika fina dukar där. Kalle handlade ett par byxor, skit snygga!!!

Igår kväll tog vi det lugnt o tittade på film. Det blev 27 Dresses, helt okej film. Och den slutade såååå lyckligt som alla dessa typer av flmer gör :)

Idag har vi haft besök av Kalles kusin Cia med man och barn.

I eftermiddag och kväll vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Vi har några alternativ. Återkommer med vad det blev!

Helgen i Norrköping!

Nu är vi hemkomna efter en helg i Norrköping. Det har varit trevligt.
Vi åkte igår  på förmiddagen, först lämnade vi av Harry i Nässjö hos Marita! Efter det bar det av mot Norrköping. Vi kom dit vid 14 tiden, då checkade vi in på vårat vandrarhem, det låg alldeles ovanpå centralstationen, det var ett prisvärt vandrarhem! Man sov gott där.

Vid halv fyra kom vi till festen vi skulle på. Det var David o två av hans kompisar som firade att de fyllt 25 :) Vi grillade, drack o det blev lite brännbollsspel. Vid 23 tiden åkte vi taxi in till centrum. Några gick ut, men Kalle, jag o Johan gick till Max o åt istället, sen gick vi hem o sov.

Idag började vi med frukost på pressbyrån, sen träffade vi Johan, Karin o Henke. O vi gick hem till David. Där hemma var även Vikotor, Martina o Erik.  Kalle o jag stannade inte så länge, vi åkte hem till hans kusin Cia o hälsade på, det var trevligt! Efter det åkte vi tillbaka hem till David o vi gick då till en pizzeria o åt lite mat. Och efter det blev det ännu ett besök hos David med jordgubbar, glass o Guitar Hero! :)

Kom hem för ett tag sen, vi åkte o hämtade hem Harry igen också!

Hur har din helg varit?

Om en händelse på systembolaget

Har det fortfarande bra här i Hudiksvall. Kom nyss hem efter en lunchdejt med min syster :) Very nice!
Ska hämta henne på jobbet vid 17 o då ska vi åka så hon får köpa ny mobil som hon längtat så efter att få göra! Det är riktigt skit väder här idag. Men om det skulle bli fint väder senare idag ska jag på bilbingo med mormor o mamma! :)

Igår kväll var det trevligt. Jonatan o Linn var här med Hans o Monika, o mormor o morfar kom, även farfar o Anita och kusinerna Elin o Stina tillsammans med moster Carina o Lars-Åke! :) Så kul att träffa alla.

Måste berätta om en galen händelse som hände igår.
Jag o syrran skulle till systembolaget och köpa öl som våra gäster skulle få ta om dom ville. När jag kom fram till kassan ville hon såklart se leg på mig. No problem, o jag visade mitt "vackra" leg! Evelina gick förbi o tänkte börja packa ner i kassen, men då ville kassören se leg på Evelina med, då svarade Evelina att det inte var någon idé, för att hon bara är 19. O då sa kassören att jag inte fick handla eftersom Evelina tydligen var delaktig i köpet, fastän hon inte hunnit röra kassen än. Så hon ropade på en äldre dam som kom o började prata. O det var den mest otrevliga kassörska som jag någonsin träffat. Hon sa först till Evelina "O du har väl GLÖMT ditt leg", nej sa Evelina, men jag är bara 19. Då säger hon till mig "Vi är ju inte dumma i huvudet, klart vi fattar att det är hon som ska ha det o pekar på Evelina", Det är faktiskt ingen av oss som ska ha det, det är till vår pappa, svarade jag då. Då får jag som svar "När man är barn som DIG fattar man inte sånt här, du kommer förstå när du blir vuxen". Hur fasen kan man säga så till en kund??? Okej, att vi inte skulle få köpa för att Evelina var med, men vräka ur sig sånna saker till mig. Är man verkligen ett barn om man är 23 år?
Tillslut fick vi i alla fall köpa ändå! Men hon var verkligen inte lämplig att jobba med ett serviceyrke.

Hudiksvall!

Jag har det bra här uppe i Hudiksvall!
Så kul att få träffa min familj. Händer ju inte allt för ofta.

Ikväll kommer det lite släkt hit som ska fira mig och Evelina. Så jag har gjort en tacopaj och kladdkaka medans mamma har gjort räkpaj och skinkpaj. Så nu är det bara att hoppas att det smakar :)

Ska snart ta bilen och hämta Evelina på jobbet, sen skulle vi visst till El Giganten, hon skulle kolla på ny mobil.

Älskling och Harry, jag saknar er!

Bloggar från mobilen!

Just nu sitter jag på en buss på väg hem till hudiksvall. Ska fira min syster o min familj ska även fira mig. Detta är första inlägget jag skriver från mobilen. Uppdaterar mer senare.

Jag fyller år!

Idag är det den 6 Juli och det innebär att det är min födelsedag! :)

Dagen började med att jag fick frukost på sängen av Kalle. Tyvärr så jobbar han idag, började klockan 14. Fick paket idag av honom också, fick spray färg (Lila Metallic) så jag kan fixa min cykel, fick även en slipmaskin så nu ska det hända grejer :) Ska snart möta upp Kalles syster på stationen och lite senare kommer deras mamma också. Då ska vi ut och äta lite mat.

Har gjort en tårta! Lägger upp en bild på den. Inget att göra? Hör av dig, finns nog tårta så det räcker ;)

Min tårta!

Grattad i förskott & färgat hår!

Nu ska jag berätta vad Kalle bjöd med mig på igår.
Först fick jag öppna ett paket, o jag fick det jag själv inte ens hade tänkt på men som jag gärna ville ha. I Curl! Ska förklara vad det är för er som inte vet, det är en plattång och locktång i ett. Kanon bra är den!
Sedan åkte vi iväg till Gränna hamn o jag blev bjuden på mat där, det var supergott! Och lite senare på kvällen var vi på bio o såg filmen "Baksmällan", har ni inte sett den, SE DEN! Så himla rolig. Har nog aldrig skrattat så mycket på bio förut. Tack för allt älskling!

Idag har vi varit i Flisby, Sune och Kristina firade mig. Fick ett jätte fint armband av dom. Tack! :) Dom bjöd på mat och tårta. Isak, Kristinas barnbarn var också där. Så vi lekte en del :) Roligt med ettåringar!

Ikväll har jag varit i Tenhult hos Alexandra, hon har varit så snäll och färgat om mitt hår, såg ut som en katastrof innan, men nu är det fint igen! Tack så mycket bejbii!
Lite senare kom även Kalle dit o då spelade vi spel. Var roligt, men tråkigt resultat ;)

Avslutar detta inlägg med ett STORT grattis till min fantastiskt underbara syster som fyller år idag. Love you!

Gulliga syster

Jobbar till 14.30 sen är det Semester!

Vad det åskade och blixtrade inatt. Det var inte alls kul. Inte när man försöker sova i alla fall. Man ser att hela sovrummet lyser upp av blixten. Ucsh, sånt gillar inte jag!

Idag jobbar jag min sista dag innan min efterlängtade semester. Ska bli så otroligt skönt att vara ledig några veckor. Inte behöva passa så mycket tider mm.

Efter jobbet idag ska Kalle ta med mig någonstans, har ingen aning om vart. Återstår att se. Han ska nämligen fira mig idag eftersom jag fyller år på måndag! Återkommer med vad vi har gjort :)

Tävla och vinn Söta Frestelser av Helene S Lundberg!

Jag är nu med och tävlar om att vinna Söta Frestelser av Helene S Lundberg!
Vill du också vara med och tävla, var då med och tävla hos Linda

Söta Frestelser

Boken innehåller recept på desserter och sötsaker av olika slag avsedda att vara enkla att tillaga även för den som inte är van i köket. Exempel på recept är tårtor, bakverk, munsbitar samt lättare dessertalternativ baserade på frukt.

Vätterstranden och minigolf!

Igår var en underbart skön dag! Var nästan hela dagen på vätterstranden, otroligt skönt o vattnet var så varmt. Kvällen blev mysig den med. Då spelade jag, Kalle, Alexandra o Johan minigolf i stadsparken. Tänker inte berätta något resultat ;)

Idag och imorgon kvar att jobba nu bara, sen tar jag semester!! Åh vad skönt det ska bli. Och fint väder har jag beställt, så jag hoppas den leveransen kommer i tid ;)

Bara 2 arbetsdagar kvar

Vilken otroligt varm dag det har varit på jobbet idag. Så himla fuktig luft. Var så skönt att komma hem till ganska normal luft! Vi beställde en pizza nu ikväll som vi åt på balkongen, det var gött!

Nu har jag bara två arbetsdagar kvar, sen säger jag Good Bye och tar tre veckors semester. Imorgon är jag ledig och hoppas verkligen solen vill vara framme, så jag kan spendera en dag på stranden i min nya solstol! Bara därför blir det säkert riktigt kasst väder imorgon.